Store udenlandske medieselskaber ser forskelligt på AI

”Vi er i en branche for vurderinger, og der skal altid være plads til en menneskelig, redaktionel vurdering,” udtaler formanden for New York Times, som er kritisk overfor personalisering.
Foto: Shannon Stapleton/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Shannon Stapleton/Reuters/Ritzau Scanpix

Siden chatbotten ChatGPT gik i luften i november sidste år, og kunstig intelligens for alvor vandt indpas i flere industrier, har flere medier set det nødvendigt at indføre retningslinjer for deres redaktioners arbejde med teknologien. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også