Axel Springer sætter kurs mod ren digital fremtid for Bild og Welt

Print giver stadig overskud, men inden for ”nogle år” skal de to store mediebrands i Axel Springer-koncernen droppe print og blive 100 pct. digitale, meddeler topchef.
Mathias Döpfner, adm. direktør i Axel Springer-koncernen. | Foto: Malte Ossowski/AP/Ritzau Scanpix
Mathias Döpfner, adm. direktør i Axel Springer-koncernen. | Foto: Malte Ossowski/AP/Ritzau Scanpix

Axel Springer har annonceret et strategiskifte for sine to store tyske mediehuse Bild Group og Welt Group, som skal ind i en ny fase, hvor komplet digital omstilling, nedskæringer og fokus på journalistisk indhold skal fremtidssikre forretningen. Det fremgår af en pressemeddelelse, der beskriver rammerne for strategiskiftet, hvis tiltag strækker sig over flere år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Infomedia fusionerer med det svenske selskab Retriever. | Foto: Infomedia.

    Infomedia fusionerer med svensk selskab

    For abonnenter

    Læs også