MediaWatch

Reklamebureau får Cavling-vinder ind i ejerkredsen

Tidligere vinder af Cavlingprisen og kommunikationsdirektør i Mærsk Erik Eisenberg bliver partner og direktør i PR- og reklamebureauet Aros Kommunikation.

Erik Eisenberg, ny partner og direktør i Aros Kommunikation. Tidligere modtager af Cavlingprisen samt kommunikationsdirektør i bl.a. Mærsk-koncernen. Foto: PR/Aros Kommunikation.
Erik Eisenberg, ny partner og direktør i Aros Kommunikation. Tidligere modtager af Cavlingprisen samt kommunikationsdirektør i bl.a. Mærsk-koncernen. Foto: PR/Aros Kommunikation.

Ejerkredsen bag Aros Kommunikation blev i begyndelsen af april udvidet med en ekstra mand. Erik Eisenberg, der bl.a. har vundet journalistisk prestige som modtager af Cavling-prisen to gange og tidligere har været kommunikationsdirektør i Mærsk-koncernen, er indtrådt i PR- og reklamebureauet Aros Kommunikation som partner og direktør. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Erik Eisenberg skal være med til at styrke bureauets position som rådgiver og sparringspartner for private og offentlige virksomheder og organisationer, lyder det.

"Vi er meget glade for, at vi nu får tilknyttet en partner og rådgiver, der både har kommunikationserfaring, international erfaring og topledererfaring. Da vi ofte rådgiver på topledelsesniveau og dybt i organisationernes specialistfunktioner som IT, sikkerhed, forretningsudvikling og HR, vil Erik Eisenberg med sin baggrund kunne tilføre endnu mere værdi i arbejdet for vores kunder," udtaler partner og direktør hos Aros Kommunikation Jens Hansen i meddelelsen.

Erik Eisenberg vil udgøre ejerkredsen sammen med Jens Hansen og Line Berg-Stærk.

Erik Eisenberg er uddannet journalist og arbejdede de følgende år for bl.a. TV 2, Børsens Nyhedsmagasin og Ekstra Bladet. I perioden fra 2006 til 2010 var han informationschef hos Dansk Supermarkeder, hvorefter han i 2011 skiftede til Mærk-koncernen med det kommunikative ansvar. Han rykkede fem år sendere videre til posten som kommunikationsdirektør i Danish Crown, hvor han har været siden 2016 og frem til nu.

"I en branche, hvor mange bureauer og udbydere kommer og går, er Aros Kommunikation et af de langtidsholdbare brands. Det skyldes uden tvivl, at Aros Kommunikation har rigtig mange tilfredse kunder – jeg har selv været en af dem i mine tidligere hverv. Jeg var derfor ikke i tvivl, da Jens og Line i starten af året foreslog mig at indtræde som partner," siger Erik Eisenberg i meddelelsen.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Socialdemokratiet vil have Netflix til at betale til dansk indholdsproduktion, finansdirektøren i Berlingske Media stoppede, og North Media har vendt nedtur til optur takket være Postnord-krisen. Vil du have overblik over ugen, der gik i mediebranchen? Så læs med.

Tidligere DR-profiler: DR-struktur kan give uklarhed om magtfordeling

DR’s opbygning mellem på den ene side de producerende enheder som DR Nyheder og DR Kultur og på den anden side den strategiske chefredaktion i DR Medier, der sidder med ordrerbogen, skaber usikkerhed om, hvem der reelt bestemmer, ifølge flere kilder, som Berlingske business har talt med.

Dramatisk greb i DR’s Liberty vækker kritik

DR’s nye søndagssats, dramaserien ’Liberty’, der bygger på romanen af samme navn, får kritik forud for premieren søndag aften. DR gør romanen til et ”almindelig soap-agtigt familiedrama,” lyder det blandt andet.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere