Partier hev værdipolitik ud af medieforliget for at nå første brede aftale i årevis

De syv politiske partier i det nye medieforlig har i store træk holdt værdipolitikken ude af medieforhandlingerne for at nå et bredt forlig. Her er, hvor de har bøjet sig.
Medieordførerne fra syv partier på hver deres politiske fløje har bøjet sig på værdipolitiske mærkesager for at få en bred aftale i hus. | Foto: Emil Nicolai Helms/Ritzau Scanpix
Medieordførerne fra syv partier på hver deres politiske fløje har bøjet sig på værdipolitiske mærkesager for at få en bred aftale i hus. | Foto: Emil Nicolai Helms/Ritzau Scanpix

Efter mediebranchen i mere end et årti har været en værdipolitisk kampplads, er der nu landet en bred medieaftale, som samler syv partier på tværs af store ideologiske forskelle, og som forventes at give store dele af mediebranchen klare rammevilkår og ro til og med 2026.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også