DF-spidskandidat har brugt over en halv million på Facebook-annoncer

Anders Vistisen fra Dansk Folkeparti har brugt det meste af sit markedsføringsbudget på annoncer på Facebook.
Anders Vistisen (DF) har været i Europa-Parlamentet siden siden 2014. | Foto: Jens Dresling / Ritzau Scanpix
Anders Vistisen (DF) har været i Europa-Parlamentet siden siden 2014. | Foto: Jens Dresling / Ritzau Scanpix

Dansk Folkeparti politikeren Anders Vistisen er den danske politiker, der har brugt flest penge på Facebook-annoncer i 2023. Det skriver Altinget.

Politikeren, der sidder i Europa-Parlamentet og er Dansk Folkepartis til valget til Europa-Parlamentet i år, har brugt 548.061 kr. på reklamer på det sociale medie. Det er over 100.000 kr. mere, end Socialdemokratiets partiside har brugt på Facebook, der indtager listens andenplads.

”Vi har satset hele butikken på Some,” siger Anders Vistisen til Altinget.

Alex Vanopslagh (LA) er den næste enkeltperson på listen, hvor han lander på en femteplads med 204.575 kr. brugt på Facebook-annoncer. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også