Apple har trukket alle annoncer fra Twitter

Flere annoncører har skåret ned for deres annoncering på det sociale medie eller trukket sig helt. Ifølge Finans har Apple nu gjort sidstnævnte.
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Apple, som er Twitters største annoncør, har stoppet al annoncering på Twitter, hvilket svarer til fire procent af Twitters indtægter - omkring 1,4 mia. kr. om året. Det skriver Finans.

Det er derfor en mærkbar udfordring for Elon Musk, der blev ny ejer af Twitter i oktober, og som tidligere har meldt til medarbejderne, at det sociale medie skal tjene flere penge for at overleve, men lige nu opererer med et underskud på 900 mio. kr. hver måned.

Apple er ikke den første annoncør, der trækker sig eller skærer ned for annoncer placeret hos Twitter, efter Elon Musk overtog selskabet. Ifølge Finans falder indtægterne fra annoncer på mediet generelt og mærkbart, fordi store selskaber vil beskytte deres brand og frygter for meget hadsk indhold på Twitter.

Ifølge avisen mødtes Elon Musk og Tim Cook, Apples topchef, onsdag og rapporterede, at der blev afklaret ”misforståelser.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også