MediaWatch

SVT ruller streaming-offensiv et skridt tilbage

SVT nedlægger sin anden streamningtjeneste, SVT Flow, efter kun 12 måneder og satser på SVT Play.

SVT lukker sin anden og nyeste streamingtjeneste SVT Flow efter kun 12 måneder.

"Vi får mange spørgsmål om, hvad der adskliller SVT Play fra SVT Flow, og signalet er, at folk har svært ved at adskille de to tjenester. Det synes derfor klogest at lukke Flow og fokusere på SVT Play," siger interaktiv programchef Lena Glaser, SVT, til Dagens Media.

SVT Flow var et eksperiment, der skulle kombinere tilbud om lineær sening og on-demand brug. Brugerne fik en rullende programplan til inspiration, så de kunne klikke ind på, og se det som lineær tv.  Eller brugerne kunne droppe den foreslåede programliste og søge efter ren on-demand sening.

SVT lancerer ekspansiv streaming-strategi 

DR's digitale spring kræver brydetag om rettighedsaftaler

DR TV streamer mere klassisk dansk drama 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs