Britisk myndighed begrænser Metas brug af data fra konkurrenter

Annoncører på Facebook får mulighed for at nægte Meta at bruge data fra deres annoncer til at lede brugere mod Facebook Marketplace.
De britiske myndigheder har fået Meta til at forpligte sig til at tilbyde annoncører, at deres data om deres annoncer ikke bruges til at målrette tilbud fra Facebook Marketplace. | Foto: Dado Ravic
De britiske myndigheder har fået Meta til at forpligte sig til at tilbyde annoncører, at deres data om deres annoncer ikke bruges til at målrette tilbud fra Facebook Marketplace. | Foto: Dado Ravic

De britiske konkurrencemyndigheder., CMA, har sikret sig tilsagn fra Meta, selskabet bag Facebook, om, at konkurrenter til Facebook Marketplace kan fravælge, at Meta får adgang til bestemte data, når konkurrenterne annoncerer på Facebook.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår