Tiktok beroliger annoncører om truslen for et forbud

Udmeldingen kommer i kølvandet af, at Biden-regeringen truer med et forbud af appen, hvis ikke de kinesiske ejere sælger deres andele i virksomheden.
”Hvis målet er at beskytte den nationale sikkerhed, løser et frasalg ikke problemet - et ejerskifte vil ikke pålægge nye restriktioner for databehandlingen,” lyder det i udmeldingen fra Tiktok. | Foto: Michael Dwyer/AP/Ritzau Scanpix
”Hvis målet er at beskytte den nationale sikkerhed, løser et frasalg ikke problemet - et ejerskifte vil ikke pålægge nye restriktioner for databehandlingen,” lyder det i udmeldingen fra Tiktok. | Foto: Michael Dwyer/AP/Ritzau Scanpix
Marketwire

Tiktok prøver at overbevise annoncører om, at det er usandsynligt, at platformen bliver forbudt i USA, efter at nogle af virksomhederne er begyndt at lave beredskabsplaner for deres reklameudgifter.

Det skriver The Wall Street Journal.

Udmeldingen fra Tiktok kommer, i kølvandet af at Biden-regeringen truer med et forbud af appen, hvis ikke de kinesiske ejere sælger deres andele i virksomheden. De amerikanske myndigheder frygter, at appens kinesiske ejere samler data fra brugerne og muligvis påvirker det indhold, som brugerne ser.

Tiktok arbejder på at motivere marketingbureauer i en åben, faktabaseret og løbende dialog omkring indsatsen for at bygge en troværdig platform for både brugere og virksomheder, lyder det i en meddelelse fra det kinesiskejede selskab.

”Hvis målet er at beskytte den nationale sikkerhed, løser et frasalg ikke problemet - et ejerskifte vil ikke pålægge nye restriktioner for databehandlingen,” lyder det i udmeldingen fra Tiktok.

Tiktok er blevet et stort trækplaster for annoncører takket være den store appel til brugerne. Tiktok er globalt blevet downloadet mere end 4 mia. gange og var den mest downloadede app i 2022, lyder det fra research firmaet Sensor Tower ifølge The Wall Street Journal.

Mens nogle virksomheder laver beredskabsplaner for deres annonceudgifter, så er der også annoncører der hellere vil se tide an.

”Vi bryder os ikke om at foretage beslutninger, som er baseret på antagelser,” siger Ivonne Kinser, der er marketingchef for reklamevirksomheden, Avocados From Mexico, til The Wall Street Journal.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også