Nextory og Aller Media går sammen om digitale magasiner på det svenske marked
Aller Media og bogstreamingtjenesten Nextory har indledt et samarbejde om lanceringen af digitale magasiner i Sverige. Det fremgår af en pressemeddelelse.
“Vi er meget glade for at have en aftale med Nextory, og vi ser frem til at vokse sammen. At endnu flere læsere nu får adgang til vores magasiner via en platform, der passer dem, er fantastisk,” udtaler Hanne Nikolaisen, som er Chief Commercial Officer hos Aller Media.
For Nextory er det en udbygning af de digitale magasiner, selskabet allerede udbyder i Spanien og Frankrig. Selskabet er sideløbende i dialog med andre magasinhuse, da Nextory på sigt også ønsker at føje magasiner og aviser på engelsk til tjenesten, lyder det.
“Vi er meget glade for, at Aller Media nu er med ombord, som den første avisudgiver i Nextorys svenske app. Vores abonnenter har efterspurgt magasiner og givet udtryk for, at det ville være praktisk at have bøger og magasiner i én app. Derfor er denne investering et naturligt skridt for os. Det vil berige oplevelsen i appen, uden at det koster vores abonnenter noget ekstra,” udtaler Magnus Nytell, der er Chief Content Officer hos Nextory i meddelelsen.
Den præcise dato for lancering fremgår ikke.
Relaterede artikler:
Storytel går i land i Frankrig
For abonnenter