Nent indgår distributionsaftale med svensk telekomkæmpe

Nent, ejerselskabet bag streamingtjenesten Viaplay, har indgået en distributionsaftale med det svenske teleselskab Tele 2, som også distribuerer tv. Aftalen skal øge Viaplays udbredelse i Sverige og omfatter i første omgang Tele 2's betalings-tv-pakker som tilkøbsmulighed.
Det fremgår af en pressemeddelelse.
Senere på året får også Tele 2's streamingabonnenter på Tele 2 Play mulighed for at tilvælge Viaplay.
I første omgang bliver Viaplay og Nents kanaler en del af tv-tilbuddet hos Tele 2. Telekomselskabet gik ifølge sit årsregnskab ud af 2021 med 927.000 betalende tv-kunder i Sverige - et fald på fem procent i forhold til 2020.
Tele 2 vil i deres tre forskellige tv-pakker tilbyde tilsvarende forskelligt indhold fra Viaplay inden for film, serier og sport.
I alle tre pakker vil kunderne kunne tilvælge betalings-tv-kanaler i Nents svenske portefølje - herunder TV 3 og sportskanalen TV6.
Tele 2 havde i 2021 en bruttoomsætning på 26,7 mia. svenske kr.
Viaplay er tilgængeligt i de nordiske lande, de baltiske lande, Polen, USA og senest Holland. Viaplay bliver lanceret i Storbritannien senere i år og i Canada, Tyskland, Østrig og Schweiz i slutningen af 2023, fremgår det af pressemeddelelsen.
Viaplay går i land i sit 11. marked til introduktionspris på 75 kr.
Relaterede artikler:
Nent forventer øget vækst og prisstigninger i 2022
For abonnenter