Nent indgår distributionsaftale med svensk telekomkæmpe

Den svenske telekoncern Tele 2 tilbyder nu sine godt 900.000 tv-kunder at få Viaplay med i pakken. Senere i år får også streamingkunderne på Tele 2 Play mulighed for at se indhold fra Viaplay.
Anders Jensen. | Foto: PR/Nent/Ritzau Scanpix
Anders Jensen. | Foto: PR/Nent/Ritzau Scanpix

Nent, ejerselskabet bag streamingtjenesten Viaplay, har indgået en distributionsaftale med det svenske teleselskab Tele 2, som også distribuerer tv. Aftalen skal øge Viaplays udbredelse i Sverige og omfatter i første omgang Tele 2's betalings-tv-pakker som tilkøbsmulighed.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

Senere på året får også Tele 2's streamingabonnenter på Tele 2 Play mulighed for at tilvælge Viaplay.

I første omgang bliver Viaplay og Nents kanaler en del af tv-tilbuddet hos Tele 2. Telekomselskabet gik ifølge sit årsregnskab ud af 2021 med 927.000 betalende tv-kunder i Sverige - et fald på fem procent i forhold til 2020.

Tele 2 vil i deres tre forskellige tv-pakker tilbyde tilsvarende forskelligt indhold fra Viaplay inden for film, serier og sport.

I alle tre pakker vil kunderne kunne tilvælge betalings-tv-kanaler i Nents svenske portefølje - herunder TV 3 og sportskanalen TV6.

Tele 2 havde i 2021 en bruttoomsætning på 26,7 mia. svenske kr.

Viaplay er tilgængeligt i de nordiske lande, de baltiske lande, Polen, USA og senest Holland. Viaplay bliver lanceret i Storbritannien senere i år og i Canada, Tyskland, Østrig og Schweiz i slutningen af 2023, fremgår det af pressemeddelelsen.

Viaplay går i land i sit 11. marked til introduktionspris på 75 kr. 

Nent forventer øget vækst og prisstigninger i 2022 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også