Facebook venter rekordhøje reklameindtægter i kommende højtidssæson

Facebook venter rekordhøje reklameindtægter i den kommende højtidssæson trods flaskehalse og udfordringer med forsyningskæderne hos detailforhandlerne.
Det fortæller Nicola Mendelsohn, der er forretningsdirektør i Facebook, til Bloomberg News.
"Alle industrier oplever forstyrrelser i forsyningskæderne for tiden, og det påvirker på forskellige måder," siger direktøren til Bloomberg.
"I øjeblikket står vi lige foran årets travleste højtidssæson, og hvad der højst sandsynligt vil blive den største markedsføringsperiode online, som vi nogensinde har set."
Flere reklameudbydere har set en stigning i interessen for annoncer, efter at pandemien drastisk sænkede efterspørgslen.
Forsinkelser på fragt og produktion samt medarbejdermangel har på anden side påvirket de finansielle udsigter hos selskaberne forud for højtidsperioden, og flere har derfor skåret i forventningerne forud for Thanksgiving og jul.
Facebook falder 0,1 pct. i det amerikanske formarked.
Danske it-folk står stærkt når Facebook indleder jagt på 10.000 ansatte