Banneromsætningen blev slået næsten 20 procent tilbage i coronakrisen

Det generelle fald på annoncemarkedet, som coronakrisen har ført med sig, rammer også bannersalget, der har fået en mavepuster i første halvår, viser tal fra Danske Medier.
Afviklingen af bannerkampagner på computere og mobilsites gav færre penge i kassen i 1. halvår | Foto: Finn Frandsen
Afviklingen af bannerkampagner på computere og mobilsites gav færre penge i kassen i 1. halvår | Foto: Finn Frandsen

Banneromsætningen, som udgør mediernes største forretning på det digitale annoncemarked, har fået et hårdt tilbageslag under coronakrisen. Det viser Danske Mediers opgørelse Online Markedsstatistik for årets to første kvartaler.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også