MediaWatch

Flere digitale abonnenter skal udligne printtabet hos Bonnier Publications

Coronakrisen har gjort indhug i annoncesalget også hos Bonnier Publications, der har holdt trykket på speederen i den digitale omstilling i 2020. Der kommer flere digitale abonnenter til, men de opvejer ikke nedgangen på print.

Adm. direktør Jesper Buchvald fra Bonnier Publications må se omsætningen svinde 10 pct. for andet år i træk i magasinhuset, der har mere digital brugerbetaling på tapetet. | Foto: PR/Bonnier Publications

Mens annoncesalget blødte hos Bonnier Publications under coronakrisen i 2020, var fokus fast rettet mod at fortsætte digitaliseringen af forretningen for at køre den bedre i stilling til en stadig mere digital fremtid.

Det fortæller adm. direktør Jesper Buchvald, efter Bonnier Publications torsdag offentliggjorde nøgletal for 2020. Mediehuset, der bl.a. udgiver Bo Bedre, Costume, Historie og Illustreret Videnskab, kunne præsentere en omsætning, der faldt 11 pct. fra 853 mio. kr. til 760 mio. kr., mens driftsresultatet (EBITA) faldt med hele 39 pct. fra 100 mio. kr. i 2019 til 61 mio. kr. i 2020.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske dataværktøjer, coronaens ekko i regnskaber og et sommerbarometer, der fortsat svinger os igennem de lyse nætter. Kom med på en rundtur i ugens mediebegivenheder.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs