MediaWatch

Flere digitale abonnenter skal udligne printtabet hos Bonnier Publications

Coronakrisen har gjort indhug i annoncesalget også hos Bonnier Publications, der har holdt trykket på speederen i den digitale omstilling i 2020. Der kommer flere digitale abonnenter til, men de opvejer ikke nedgangen på print.

Adm. direktør Jesper Buchvald fra Bonnier Publications må se omsætningen svinde 10 pct. for andet år i træk i magasinhuset, der har mere digital brugerbetaling på tapetet. | Foto: PR/Bonnier Publications

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Nye Medier: Vi bliver overset i debatten om tech-betaling

For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs