MediaWatch

Flere digitale abonnenter skal udligne printtabet hos Bonnier Publications

Coronakrisen har gjort indhug i annoncesalget også hos Bonnier Publications, der har holdt trykket på speederen i den digitale omstilling i 2020. Der kommer flere digitale abonnenter til, men de opvejer ikke nedgangen på print.

Adm. direktør Jesper Buchvald fra Bonnier Publications må se omsætningen svinde 10 pct. for andet år i træk i magasinhuset, der har mere digital brugerbetaling på tapetet. | Foto: PR/Bonnier Publications

Mens annoncesalget blødte hos Bonnier Publications under coronakrisen i 2020, var fokus fast rettet mod at fortsætte digitaliseringen af forretningen for at køre den bedre i stilling til en stadig mere digital fremtid.

Det fortæller adm. direktør Jesper Buchvald, efter Bonnier Publications torsdag offentliggjorde nøgletal for 2020. Mediehuset, der bl.a. udgiver Bo Bedre, Costume, Historie og Illustreret Videnskab, kunne præsentere en omsætning, der faldt 11 pct. fra 853 mio. kr. til 760 mio. kr., mens driftsresultatet (EBITA) faldt med hele 39 pct. fra 100 mio. kr. i 2019 til 61 mio. kr. i 2020.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs