MediaWatch

Egmont advarer mod EU-planer for digitalt filmmarked

Finansieringen af dansk film er truet, hvis EU efter planen ophæver den geografiske eksklusivitet, der i dag er følger med filmrettigheder, mener Egmont.

Allan Hansen, adm. direktør for Nordisk Film | Foto: Steen Brogaard

Det kan koste dansk film dyrt, hvis EU’s planer om at gøre op med muligheden for såkaldt geo-blocking bliver gennemført. Det skriver Egmont, der ejer Nordisk Film, i en pressemeddelelse.

Nordisk Film står bl.a. bag filmen "Krigen", der netop har repræsenteret Danmark ved Oscar-uddelingen i Hollywood natten til mandag.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs