MediaWatch

Discovery skal lave tv med Danmarks største virksomhed

A.P. Møller-Mærsk vil i samarbejde med Discovery vise, hvordan selskabets borerigge bliver til. Programrækken er klar i slutningen af 2016.

Foto: POLFOTO/Oh Su-hee/Arkiv

Discovery og Mærsk indgår for anden gang i et samarbejde om tv-produktion. I en tidligere programrække viste Discovery bygningen af et Mærsk-skib, og nu er turen så kommet til Mærsks borerigge. Det skriver Børsen.

"Det er derigennem, vi fortæller en historie om brandet og virksomheden på en meget stærk måde. Langt mere overbevisende end vi kunne gøre det på så mange andre måder," siger Jon Black Andersen, branding- og marketingchef hos Mærsk, til Børsen.

Optagelserne af den nye programrække kommer efter planen til at tage 15 måneder, og serien forventes at blive vist på Discovery i slutningen af 2016.

Den første programserie om Mærsks skibsproduktion nåede ifølge Mærsk alt i alt ud til 34 mio. seere. Den blev vist i 2013.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs