Discovery skal lave tv med Danmarks største virksomhed

Discovery og Mærsk indgår for anden gang i et samarbejde om tv-produktion. I en tidligere programrække viste Discovery bygningen af et Mærsk-skib, og nu er turen så kommet til Mærsks borerigge. Det skriver Børsen.
"Det er derigennem, vi fortæller en historie om brandet og virksomheden på en meget stærk måde. Langt mere overbevisende end vi kunne gøre det på så mange andre måder," siger Jon Black Andersen, branding- og marketingchef hos Mærsk, til Børsen.
Optagelserne af den nye programrække kommer efter planen til at tage 15 måneder, og serien forventes at blive vist på Discovery i slutningen af 2016.
Den første programserie om Mærsks skibsproduktion nåede ifølge Mærsk alt i alt ud til 34 mio. seere. Den blev vist i 2013.
Relaterede artikler:
Discovery smører fodboldrettigheder bredt ud
For abonnenter
Discovery skubber prestige-drama
For abonnenter