Modsvar fra Ramskov: Prisstigning på digitale tv-rettigheder hænger sammen med øget forbrug

Distributører nyder godt af at kunne tilbyde tv-indhold on demand til deres kunder, og det er rimeligt, at rettighedshaveres betaling for digitale tjenester er steget i takt med forbruget, lyder det.
Jørgen Ramskov er adm. direktør i Producentforeningen og talsmand for Copydan Verdens TV, UBOD og Koda, som er blevet stævnet af Yousee-ejeren Nuuday. | Foto: Gregers Tycho/Ritzau/Ritzau Scanpix
Jørgen Ramskov er adm. direktør i Producentforeningen og talsmand for Copydan Verdens TV, UBOD og Koda, som er blevet stævnet af Yousee-ejeren Nuuday. | Foto: Gregers Tycho/Ritzau/Ritzau Scanpix

Rettighedsforvaltere presser ikke citronen for hårdt i forhold til prissætningen af digitale ekstrafunktioner såsom Start Forfra og Catch up - det er funktioner, der bliver brugt mere og mere af tv-distributørernes kunder, og derfor stiger prisen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Infomedia fusionerer med det svenske selskab Retriever. | Foto: Infomedia.

    Infomedia fusionerer med svensk selskab

    For abonnenter

    Læs også