Globale streamingtjenester har drevet væksten i europæisk indholdsproduktion

Væksten i europæisk indholdsproduktion accelererede efter pandemien med næsten 38 mia. kr. - en stigning på 32 pct. fra 2020 til 2022.
Netflix er med længder den største indkøber af originalt europæisk indhold blandt de globale streamingtjenester. | Foto: Dado Ruvic
Netflix er med længder den største indkøber af originalt europæisk indhold blandt de globale streamingtjenester. | Foto: Dado Ruvic

Det er især de internationale streamingtjenester som Netflix, HBO og Amazon Prime, der er årsagen til, at de samlede investeringer i originalt europæisk indhold, der steg kraftigt med ca. en tredjedel efter corona-pandemien. Og omlægning af deres investeringsstrategier de seneste par år peger ind i, at der vil blive investeret færre kroner i nyt indhold den kommende tid.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også