Kommentator: Ny topchef skal finde Viaplays rolle i "meget svær tid"

”Guldalderen” for streaming er blevet erstattet af mere usikkerhed og mere tilbageholdende kunder - og det er dette, Viaplay nu reagerer på, vurderer medierådgiver Keld Reinicke.
"Det er en meget svær tid for store medievirksomheder, for der kommet er helt nye udfordringer. Det, der gør det endnu mere svært, er, at priserne på sportsrettigheder går ekstremt meget op," siger Keld Reinicke. | Foto: Rasmus Flindt Pedersen
"Det er en meget svær tid for store medievirksomheder, for der kommet er helt nye udfordringer. Det, der gør det endnu mere svært, er, at priserne på sportsrettigheder går ekstremt meget op," siger Keld Reinicke. | Foto: Rasmus Flindt Pedersen

Viaplay Groups udskiftning på topchef-posten og nedjusterede forventninger til 2023 er et udtryk for, at selskabet navigerer på et udfordret marked - og at koncernen forbereder sig på, at også de næste år vil kræve omstilling og ”ny energi”. Det mener medierådgiver Keld Reinicke. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også