Nyt studie og ungdomspanel skal gøre DR skarpe på indhold til de unge

Mange medier har knækket nakken i forsøget på at slippe igennem nåleøjet hos den unge målgruppe. DR mener at tage et skridt i den rigtige retning med et nyt studie af de 10-25-årige. Ét ord går igen blandt de unge: "relaterbarhed" siger DR's chef for børn og unge.
DR3-programmet "99% forelsket" om Simon Makienok og Ida-Sophia Petersens parforhold har været særligt populært blandt den yngre målgruppe ifølge DR-chef Malene Birkebæk. | Foto: Cécile Smetana Baudier/DR
DR3-programmet "99% forelsket" om Simon Makienok og Ida-Sophia Petersens parforhold har været særligt populært blandt den yngre målgruppe ifølge DR-chef Malene Birkebæk. | Foto: Cécile Smetana Baudier/DR

DR præsenterer i dag et antropologisk studie til stationens eksterne producenter, som har zoomet ind på generation Z, og skal være en del af fundamentet, hvorfra ideer til nyt indhold skal udspringe, så DR kan gøre sig selv mere relevant for den flygtige målgruppe.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også




Sparerunden på Jyllands-Posten blev afsluttet i denne uge. | Photo: Joachim Ladefoged

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter