MediaWatch

Analyse: Det betyder Disneys bomstærke brand på streamingmarkedet

Med overtagelsen af Hulu og lanceringen af streamingtjenesten Disney+ kan Disney angribe resten af tv-markedet fra to sider - også herhjemme. Thomas Bækdal udlægger perspektiverne.

Foto: Ritzau Scanpix/Valerie Macon/AFP

ANALYSE | I midten af april fortalte Disney sine investorer om selskabets fremtidige planer for streaming-tv.

Disney snakkede om Hotstar i Indien, en gigantisk streaming platform med 300 millioner brugere, 30 pct. af det digitale reklamemarked og et forbrug, der giver dem 25 pct. af det totale marked.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs