MediaWatch

Tv-udbud: Ny kanal skal dække kulturen med 110 kilometers afstand til København

Kulturministeriet lægger nu rammerne frem for den nye public service-kanal, der skal i luften om et år med fokus på kultur. Blandt kravene er en hovedredaktion i provinsen og en programflade, der strækker sig over det meste af døgnet.

Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix 2019

18 timers tv dagligt, halvdelen på dansk, hovedfokus på kulturstoffet - og den redaktionelle linje tegnet uden for hovedstaden. 

Sådan lyder en del af opdraget til medieaktører, der vil byde ind på den nye public service-kanal på tv, der er en del af sidste års medieaftale. Det fremgår af bekendtgørelsen over kulturkanalen, som Kulturstyrelsen netop har sendt i høring.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs