MediaWatch

Medieaktier ramt af AT&T's nye planer

Den amerikanske telegigant AT&T har ifølge onlinemediet The Verge planer om at strømline sit udbud af kanaler i to nye abonnementspakker i streamingplatformen DirectTV Now.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Mark Lennihan

AT&T's planer om "drastiske forandringer" medfører kursfald for underleverandørerne - en række andre medieselskaber. Det skriver Bloomberg News.

Discoverys aktie falder på den baggrund med 4,8 pct. og er den mest faldende aktie i S&P 500. Lige efter følger Viacom, som smider 3,0 pct., og CBS falder med 1,3 pct. AMC Networks taber samtidig uden for indekset 5,2 pct.

Mens DirectTV Now hæver priserne, så droppes samtidig en række kanalpakker fra udbuddet i to nye abonnementer. Blandt andet udgår A&E, AMC Networks, Discovery, History, Animal Planet, BET, Comedy Central, MTV, Nickelodeon, VH1 og BBC America.

AT&T betalte sidste år 85 mia. dollar for at overtage Time Warner og fik i den forbindelse HBO med i pakken. Netop HBO føjes til DirectTV Nows udbud, erfarer The Verge.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs