Professorer mener at prisvindende R8dio-reklamekampagne kan være på kant med loven

Det vil være i strid med kravet i markedsføringsloven, hvis sponsoreringen ikke har været angivet, påpeger juraprofessor.
Kasper Nielsen og Brian Lykke, skaberne og spillerne af hovedkaraktererne Klavs Bundgaard og Allan Sindberg i "Undskyld vi roder." | Foto: Valdemar Ren
Kasper Nielsen og Brian Lykke, skaberne og spillerne af hovedkaraktererne Klavs Bundgaard og Allan Sindberg i "Undskyld vi roder." | Foto: Valdemar Ren

En prisvindende reklamekampagne i R8dio-programmet ”Undskyld vi roder,” kan have været på kant med markedsføringsloven, vurderer professor i markedsføringsret ved CBS Jan Trzaskowski samt professor i mediejura ved Syddansk Universitet Steen Schaumburg-Müller i et interview med Weekendavisen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Infomedia fusionerer med det svenske selskab Retriever. | Foto: Infomedia.

    Infomedia fusionerer med svensk selskab

    For abonnenter

    Læs også