MediaWatch

Danske streamingtjenester for e- og lydbøger har kronede dage i sommervarmen

Årets sommermåneder giver et solidt boost til flere streamingtjenesters abonnementssalg. Saxo kalder sommeren for lydbøgernes højsæson, mens Mofibo forventer at høste 50.000 nye kunder. Landechefen regner med at kunne fastholde de fleste, efter den gratis prøveperiode udløber.

Foto: ritzau/Lasse Kofod

Med årets sommermåneder er danskernes forbrug af digitale lyd- og ebøger steget side om side med stregen på termometeret. Og det er ikke bare eksisterende abonnenter på streamingtjenester og bibliotekslånere, der konsumerer flere titler - også antallet af brugere stiger, hvor streamingtjenester for e- og lydbøger som Mofibo og Saxo.com melder om stor abonnementsvækst.

"I sommerperioden, når folk typisk tager på ferie, ser vi helt klart en tendens til, at flere melder sig til vores service. Alene i juli forventer jeg, at vi får omkring 50.000 nye kunder, som prøver tjenesten af - og forhåbentlig vælger at fortsætte bagefter," siger Claus Wamsler-Nielsen, der er dansk landechef hos Mofibo, der siden 2016 har været en del af den svenske Storytel-koncern. Samlet har Mofibo omkring 100.000 danske abonnenter ifølge egne oplysninger.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs