Ekstra Bladet nedlægger fem stillinger i salgsafdeling
Fem ansatte i Ekstra Bladets salgsafdeling er blevet opsagt i forbindelse med en omstrukturering af afdelingen. Det skriver Journalisten.
Ekstra Bladets kommercielle direktør, Signe Skarequist, bekræfter stillingsnedlæggelserne over for fagbladet, men påpeger, at det er del af en reorganisering af afdelingen, hvor ansvaret for printsalg samlet et sted.
Det sker som led i strategi, der skal løfte salget af det digitale abonnementsproduktet Ekstra Bladet+, hvor indtægterne har leveret under budget i det seneste år ved at opsplitte salgsafdelingerne for henholdsvis print og det digitale produkt, fortæller hun til Journalisten.
”Hvis vi skal nå vores ambitiøse mål på Ekstra Bladet+, så skal vi have et 100 procent digital dedikeret fokus i en ny konstellation, hvor produkt, salg og teknologi smelter sammen,” siger hun til Journalisten.
Over for MediaWatch bekræfter abonnementsdirektør Line Nielsen, at hun og fire andre medarbejdere er blevet opsagt, men hun ønsker ikke at kommentere sagen yderligere. Hun blev hyret til at stå i spidsen for abonnementsforretningen for lige knap ét år siden.
Relaterede artikler
Pernille Holbøll om fyring: "Det har været et vildt år"
For abonnenter