MediaWatch

Bladkompagniet tog milliondyk i corona-år op til storfusion

Distributionsselskabet Bladkompagniet, som Berlingske Media og JP/Politikens Hus ejer i fællesskab, fik sit tredje og største underskud de seneste fem år i 2020, hvor corona ramte. Direktør forventer bedring i år.

Foto: Peter Hove Olsen/Ritzau Scanpix

Det var med en forventning om øget toplinje og forbedret lønsomhed, at Bladkompagniet gik ind i 2020 efter et underskud på 6,6 mio. kr. i 2019.

Forventningerne blev imidlertid kørt på lossepladsen, da coronapandemien ramte, og Bladkompagniet så en opbremsning i distributionen af direct mail og løssalgsdagblade og direct mail. Det fremgår af selskabets årsberetning, hvor overtagelsen af en underleverandør samtidig fremhæves som et omkostningstungt bundlod i årsresultatet, der blev underskud på 12,7 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs