MediaWatch

Bladkompagniet tog milliondyk i corona-år op til storfusion

Distributionsselskabet Bladkompagniet, som Berlingske Media og JP/Politikens Hus ejer i fællesskab, fik sit tredje og største underskud de seneste fem år i 2020, hvor corona ramte. Direktør forventer bedring i år.

Foto: Peter Hove Olsen/Ritzau Scanpix

Det var med en forventning om øget toplinje og forbedret lønsomhed, at Bladkompagniet gik ind i 2020 efter et underskud på 6,6 mio. kr. i 2019.

Forventningerne blev imidlertid kørt på lossepladsen, da coronapandemien ramte, og Bladkompagniet så en opbremsning i distributionen af direct mail og løssalgsdagblade og direct mail. Det fremgår af selskabets årsberetning, hvor overtagelsen af en underleverandør samtidig fremhæves som et omkostningstungt bundlod i årsresultatet, der blev underskud på 12,7 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs