MediaWatch

Nordjyske er driblet uden om mediekompetencer i valg af ny direktør

Nyudnævnt adm. direktør for Nordjyske Medier kommer uden medieerfaring, som selskabet ifølge formanden er godt polstret med i forvejen. Han skal i stedet tilføre nye kompetencer inden for teknologi og forretningsudvikling.

Foto: PR/Nordjyske Medier

Efter mere end 20 år er der vagtskifte i toppen af Nordjyske Medier. Det sker, når Per Lyngby giver depechen i medieforretningen videre til Morten Vinther Jensen, 48, der til august tiltræder som adm. direktør.

Skiftet sætter nye kræfter i spidsen for den regionale medieforretning og splitter samtidig det kommercielle og redaktionelle ansvar ud på to personer. Hidtil har Per Lyngby haft dobbeltrollen som adm. direktør og ansv. chefredaktør, men han vil fremover koncentrere sig om den redaktionelle ledelse, som det blev meldt ud i januar.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs