MediaWatch

Nichemedier og Jubii trak Nordjyske Medier opad i 2017

Nordjyske Medier gik ud af 2017 med øget omsætning, der langt hen ad vejen er drevet af datterselskabet Nordiske Mediers storopkøb i Sverige. De regionale, nordjyske medieaktiviteter var fortsat presset af faldende annoncesalg.

Foto: PR/Nordjyske Medier

En omsætningsvækst på lidt over 10 pct. og et resultat, der blev forbedret med et stort tocifret millionbeløb efter et stort hul i jorden i 2016.

Det var blandt hovedoverskrifterne i 2017-regnskabet, som Nordjyske Medier præsenterede i sidste uge. Nu er hele årsregnskabet så blevet offentliggjort med tal for mediekoncernens aktiviteter. På bundlinjen står 9 mio. kr. mod et minus på 42,6 mio. kr. i 2016 – og det er især datterselskaberne Jubii og Nordiske Medier, der spæder til de sorte tal. De to selskaber havde samlet set overskud i 2017 på 7,7 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs