MediaWatch

Bol.com ophører i Danmark

Som følge af, at koncernen nu integrere sine succesrige offline-bogaktiviteter med Internet-delen Bol.com vil de dansk-norske afdelinger blive lukket.

Ifølge Comon.dk og Internetworld.de er fremtiden for Bertelsmann-koncernen en multichannel-strategi, hvor kunden kan skifte mellem online- og offline-indkøbsmuligheder.

Bol.com's ophør som selvstændig afdeling betyder ifølge Financial Times, at Bertelsmann-koncernen nu nedprioriterer e-handel. Omstruktureringen ses som et nederlag for Bol.com og Bertelsmann, der primo 1999 satte sig for at komme på øjenhøjde med pioneren Amazon.com.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs