Dyster fremtid for B2B markedspladser

MediaWatch

Jupiter MMXI fremhæver i sin rapport, at omsætningen af varer på Europas Internet-markedspladser vil stige fra 200 millioner euro i dag til 1,8 milliarder i 2004, skriver Reuters. Til gengæld vil mindre end 100 ud af de eksisterende 500 markedspladser klare sig, forudser analyseselskabet.

Mange investorer søgte forrige år over og investerede i business-to-business markedspladser på Internettet, efterhånden som tilliden til den forbrugerorienterede e-handel faldt, fordi de umiddelbart syntes at være mere sikre at investere i. Men mange af de industrielle markedspladser er allerede begyndt af få problemer.

Jupiter MMXI har udarbejdet en top-ti liste over markedspladser, som de forventer vil klare sig bedst, fordi de har den rette volumen hvad angår transaktioner, opbakning fra industrien og integration af telefon- og kundesupport.

De ti markedspladser er:

Acequote (Storbritannien - kontorudstyr)
Buildonline (Storbritannien - konstruktion)
Eu-supply.com (Sverige - konstruktion)
IngredientsNet.com (Irland - fødevareingredienser)
PEFA.com (Belgien - fisk)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også