MediaWatch

Netmedlemmer skal betale skat

Nu hævder de stockholmske skattemyndigheder så, at medlemmernes indtægter er skattepligtige. Ideen bag Ad2You.com er at opbygge en database af medlemmer, der afleverer detaljerede informationer om sig selv. Informationerne anvendes, når annoncører vil i kontakt med en specifik målgruppe, skriver kampanje.com

Annoncøren sender først medlemmerne en e-mailannonce. Når modtageren har læst annoncen og klikket på et link, løber der fem kroner ind på modtagerens konto hos Ad2You.com. Disse penge kan derefter anvendes i e-butikker, sættes ind på modtagerens internetbankkonto eller gives til velgørenhed.

Men for hver femte krone, der kommer i kassen, skal der svares skat:

Målet for Ad2you.com er at nå 100.000 medlemmer inden årsskiftet. Indtil videre har 25.000-30.000 meldt sig til.

Ifølge selskabets markedschef Jacob Fant, vil man følge loven og betale afgifterne.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs