TV 2 har bremset faldet

MediaWatch

Under den tidligere ledelse manglede TV2 fokus på det faktum, at op mod 90% af alle TV-kampagner bestilles i målgruppen 15-50 årige eller yngre, f.eks. kvinder 15-34 år. TV2 måtte sande, at hvis en kommerciel TV-kanal er dårlig til at levere denne målgruppe, kan det lynhurtigt mærkes på bundlinien.

Nu ser det ud til, at den nuværende ledelse har foretaget de nødvendige justeringer af programfladen. De 15-50-årige lægger igen mere af deres TV-sening på TV 2. Og TV 2 synes med sin efterårsplan at have fået vendt den negative udvikling. Stationen ligger nu på niveau med

TV 2 har blandt andet justeret sin programlægning med målgrupperettede flader -for eksempel søndag eftermiddag, ungdomsaftenen tirsdag og

Det er dog onsdag, fredag og søndag, at TV2 er gået frem, drevet af enkelte programtitler som "Den store klassefest", "Hvem vil være millionær" og søndagsfilmene, der bidrager til flere yngre seere. Faldet mandag aften i forhold til forårets niveau modarbejder til gengæld en regulær stigning.

TV 2s programchef har for nylig meldt ud, at målet er ikke kun er at knække 21-50-kurven, som er TV 2s egen definerede kommercielle målgruppe. TV 2s seer-andel i denne målgruppe skal forbedres markant i de næste år, lover programplanchef Lars Grarup. TV 2s programplaner for år 2000 bliver ifølge Grarup sat sammen på en måde, så de kan være med til at indfri TV 2s ambitioner. Konkurrencen om de 21-50-årige bliver endnu hårdere i år 2000, vurderer Lars Grarup, og TV 2 understreger at man ikke har tænkt sig at formindske fokus på dette område.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også