MediaWatch

Broadcastindustriens giganter kan ikke følge med

"Internettet har vendt op og ned på det traditionelle verdensbillede, og broadcastere, der endnu ikke har fået øje på dette, kunne få sig en verbal opsang af CNNs Ted Turner - der kan opleves ""live"" på NABs hjemmeside.

Og hvis dette ikke var nok, kunne de sammen med de gamle kolleger diskutere den chokerende nyhed, at tidligere års mini-udstiller - det i broadcast-kredse hidtil næsten anonyme Broadcast.com, der tilbyder transmissioner via nettet - umiddelbart inden messen var blevet handlet til den nette sum af 7,6 milliarder dollars.

Derfor er det også meget betegnende, at Las Vegas Convention Center's tre store udstillingshaller, der var spækket med industriens traditionelle broadcastudstyr, ikke formåede at skabe den samme besøgerinteresse som den noget mindre multimedia-udstilling på Sands Convention Center og de tre konferencespor, der havde NewMedia som tema, og hvor broadcasterne blev bombarderet med opfordringer til at handle nu, hvis de vil være sikre på en plads i morgendagens TV-marked, der med en distribution via Internet og bredbånd vil blive drevet af helt nye innovative aktører."

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs