MediaWatch

Sonera mister sin topchef

Ifølge en pressemeddelse fra Sonera har administrerende direktør og koncernchef, Karl-Erik Relander, valgt at træde tilbage fra og med den 1. august i år.

Han vil i stedet indtræde som partner i det London-baserede Accel Partners Venture Capital. Relander vil dog frem til årsskiftet fortsætte med at rådgive Soneras bestyrelse.

Tapio Hintikka Soneras bestyrelsesformand understreger, at Relanders afgang ikke vil påvirke selskabets nuværende strategier samt målsætning. Hintikka oplyser endvidere, at man vil se sig om efter en ny administrerende dirktør uden for selskabets rækker.

Fratrædelsen er den anden på blot tre dage. Så sent som i fredags meddelte Soneras vice administrerende direktør, Harri Hollmén, at han ligeledes ville træde tilbage.

En egentlig forklaring på afgangen i topledelsen foreligger ikke på nuværende tidspunkt.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs