MediaWatch

Sonofon indfører indholdstakserede SMS

SMS er andet og mere end en lille tekstbesked. Nu kan man bestille de nyeste ringetoner, logoer, nyheder og adgang til specielle websites ved at sende en SMS.

- Det er endnu et vigtigt skridt i retning af det mobile samfund, hvor mennesker ikke begrænses af at skulle være på ét bestemt sted på ét bestemt tidspunkt, siger Rune Sørensen, koncernmarkedsdirektør i SONOFON.

Den danske Aller-koncern er en stor spiller på den danske mediescene. Særlig kendt er Aller for et væld af ugeblade og magasiner m.m.

- Vi har mange og gode erfaringer fra Norge, som vi glæder os til at omsætte til Danmark, hvor valget af partnere ikke kunne være bedre. Jeg er sikker på, at mange mennesker vil være interesseret i at få mobil adgang til underholdning og redaktionelt stof fra vores mange blade, siger Lars Merland, marketingchef i Aller International A/S, der også spår en stor fremtid for mobile konkurrencer og afstemninger.

Norske Mobilnet har ligeledes stor erfaring med indholdstakseret indhold på SMS på det norske marked. Her var Mobilnet den første indholds-leverandør, som blev etableret i Telenors netværk.

I første omgang bliver der tale om tjenester som eksempelvis nye ringetoner, logoer, billedbeskeder og vitser. Dertil kommer det redaktionelle indhold fra Allers mange publikationer, og senere følger blandt andet spil og konkurrencer. Prisen for de enkelte services vil variere afhængig af type. Nogle services vil være helt gratis, andre vil koste op til 10 kroner.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs