MediaWatch

Analyse af online markedsføring

Det viser en undersøgelse, som analyseinstituttet E-scalator Research har foretaget for Outrider Denmark, hvor man har spurgt marketingdirektører/chefer blandt Top 100 mediaspendere i Danmark om virksomhedernes udnyttelse af internettet.

21 procent af de adspurgte anvender mere end 10 procent af markedsføringsbudgettet til online markedsføring i 2001, men analysen viser samtidigt, at 54 procent ikke mener, at virksomhedens ressourcer til online markedsføring er tilstrækkeligt afstemt. 31 procent svarer, at de bruger for mange og 23 procent at de bruger for få ressourcer i forhold til udbyttet.

26 procent af virksomhederne har fem eller flere leverandører og samarbejdspartnere indenfor digital markedsføring og på den baggrund konkluderer Outrider Denmark, at der er behov for kompetencer hos bureauerne, som kan sparre og rådgive gennem hele projektforløbet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Seneste nyt

Se flere jobs