MediaWatch

Nyt reklameprodukt til internetcafeer

Produktet kan fungere både som screen saver og i forbindelse med opstart af programmer og udnytter således pausesituationer på skærmene. Konceptet, der er blevet til i samarbejde med Creative Marketing Solutions blev præsenteret for første gang i går, tirsdag, på CIA Interactives kundeseminar.

"Der findes ca. 100 netcaféer med tilsammen 2000 pc'ere i Danmark. 80 procent af brugerne er unge mellem 13 og 24 år, som primært opholder sig i caféerne for at spille, mens 20 procent anvender netcaféerne i andet øjemed - herunder til forretning. Vi har således at gøre med en veldefineret målgruppe af unge og mediet er oplagt til markedsføring af for eksempel FMCG Fast Moving Consumer Goods," fortæller direktør hos Net Launcher, Silas Hansen.

I planerne indgår også lancering i offentlige institutioner og på udenlandske netcaféer, som i højere grad anvendes i forretningsøjemed end det er tilfældet i Danmark - det åbner op for nye muligheder."

Systemet bygger på en softwareapplikation, som kører ovenpå det eksisterende system i caféernes eget on line miljø i en lukket skal, som brugerne ikke kan påvirke og reklamerne leveres én gang i døgnet til netcaféerne.

Ifølge Silas Hansen åbner konceptet op for nye reklamemuligheder som vanskeligt lader sig udnytte i Internetregi på grund af manglende båndbredde.

Mere fra MediaWatch

Egmont: Medieaftalen fastholder uens medievilkår

Den nye medieaftale har en række gode elementer bl.a. med regulering af techgiganter. Men det er ærgerligt, at medieforliget ikke indeholder ligestilling af digitale medier, lyder det fra Nordisk Film.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs