MediaWatch

MTV opruster på nettet

MTV Online, som er en selvstændig division i MTV Networks, er vokset fra to til otte personer i de seneste måneder under opbygningen af det nye site på adressen mtve.com Det nye tiltag medfører blandt andet en web radiostation og et nyhedsbrev til 80.000 medlemmer, skriver Dagens Media.

Man tilbyder alt fra traditionel annoncering til sponsering af radioerne, spil og konkurrencer. MTVs målgruppe er de 15-35 årige, men det gamle site modtog dog flest klik fra de 15-25 årige. Ambitionen med det nye site er at tiltrække en kreativ og musikintresseret brugergruppe, som er lidt ældre.

Den nye web-radio, MTV Online Radio, skal spille al slags musik, hvilket sætter MTV i stand at udbyde radioreklame på længere sigt. Planen er også, at lancere en række interessekanaler inden for de nærmeste uger.

Én af disse bliver en My MTV Radio, hvor lytterne selv bestemmer, hvad de vil høre. Blandt de andre nyheder på sitet er daglige streamede arkivklip med gamle liveoptrædener og de kendte animerede MTV-kortfilm.

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Seneste nyt

Se flere jobs