MediaWatch

MTV opruster på nettet

MTV Online, som er en selvstændig division i MTV Networks, er vokset fra to til otte personer i de seneste måneder under opbygningen af det nye site på adressen mtve.com Det nye tiltag medfører blandt andet en web radiostation og et nyhedsbrev til 80.000 medlemmer, skriver Dagens Media.

Man tilbyder alt fra traditionel annoncering til sponsering af radioerne, spil og konkurrencer. MTVs målgruppe er de 15-35 årige, men det gamle site modtog dog flest klik fra de 15-25 årige. Ambitionen med det nye site er at tiltrække en kreativ og musikintresseret brugergruppe, som er lidt ældre.

Den nye web-radio, MTV Online Radio, skal spille al slags musik, hvilket sætter MTV i stand at udbyde radioreklame på længere sigt. Planen er også, at lancere en række interessekanaler inden for de nærmeste uger.

Én af disse bliver en My MTV Radio, hvor lytterne selv bestemmer, hvad de vil høre. Blandt de andre nyheder på sitet er daglige streamede arkivklip med gamle liveoptrædener og de kendte animerede MTV-kortfilm.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs