MediaWatch

MTV opruster på nettet

MTV Online, som er en selvstændig division i MTV Networks, er vokset fra to til otte personer i de seneste måneder under opbygningen af det nye site på adressen mtve.com Det nye tiltag medfører blandt andet en web radiostation og et nyhedsbrev til 80.000 medlemmer, skriver Dagens Media.

Man tilbyder alt fra traditionel annoncering til sponsering af radioerne, spil og konkurrencer. MTVs målgruppe er de 15-35 årige, men det gamle site modtog dog flest klik fra de 15-25 årige. Ambitionen med det nye site er at tiltrække en kreativ og musikintresseret brugergruppe, som er lidt ældre.

Den nye web-radio, MTV Online Radio, skal spille al slags musik, hvilket sætter MTV i stand at udbyde radioreklame på længere sigt. Planen er også, at lancere en række interessekanaler inden for de nærmeste uger.

Én af disse bliver en My MTV Radio, hvor lytterne selv bestemmer, hvad de vil høre. Blandt de andre nyheder på sitet er daglige streamede arkivklip med gamle liveoptrædener og de kendte animerede MTV-kortfilm.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs