Job-Support: Kedelige net-annoncer

MediaWatch

Det mener Michael Boelsmand fra jobtjenesten Job-Support. Han kritiserer den holdning, som Ib Kunøe, adm. direktør hos Mercuri Urval, lagde for dagen i en udtalelse til Mediawatch torsdag. Kunøe sagde, at nettjenesterne ikke kan levere varen.

- Men vores konklusion er, at kvaliteten i annoncens udformning samt profilering af virksomheden på nettet gør en forskel, siger Michael Boelsmand til Mediawatch.

Årsagen til at der er flere ukvalificerede ansøgere ved annoncering på nettet, hænger ifølge Michael Boelsmand sammen med, at det er betydelig lettere at søge disse stillinger. Han er heller ikke enig med Steffen Vestberg Hjaltelin, adm. direktør i Matchwork, der mener, at annoncering på nettet og i dagblade er to forskellige produkter.

- Vi mener, at virksomhederne kan og skal brande sig via nettet, siger Michael Boelsmand.

Virksomhederne er alt for ukritiske overfor, hvordan stillingsannoncerne tager sig ud på nettet. Job-Support oplever imidlertid en stadigt stigende interesse for profilannoncer på sit site. Her har annoncørerne mulighed for at følge egne designmanualer, bestemme layout og billedmateriale mv., oplyser Michael Boelsmand, Job-Support.

Stillingsmarkedet på print og online er emnet for en artikel i nyhedsbrevet Mediawatch, der udkommer fredag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også