MediaWatch

Yahoo betalingskoncept koster kunder

Tilbagegangen for auktionstjenesterne er ifølge analytikerne værre end forventet. Planen om at opkræve brugerbetaling fra dele af Yahoos omkring 55 millioner amerikanske besøgende er et led i en større omlægning af indtægtsstrategien, der skal gøre portalen mindre afhængig af reklameindtægter. I dag udgør reklamer omkring 90 procent af portalens samlede omsætning.

Ifølge Merrill Lynch havde Yahoo forud for indførelsen af brugerbetaling 3-4 millioner daglige auktioner på verdensplan. Heraf stammede de to millioner fra USA. Oprindeligt havde Merrill Lynch estimeret, at brugerbetalingen ville generere 16-30 millioner dollar i år.

Nu anslås auktionslistningerne at være faldet til omkring 200.000 i USA, hvilket i så fald vil generere 6-10 millioner dollar i omsætning. Yahoo opkræver mellem 25 cents og 2,25 dollar for en listning.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs