MediaWatch

Spray bliver medieselskab

Efter en turbulent periode på finansmarkedet har Spray Ventures besluttet sig for at afvikle sin nuværende virksomhedsform, for igen at gå helhjertet ind i mediebranchen. Selskabet skifter i den forbindelse navn til Spray AB. For samtidig at undgå for stor afhængighed af de finansielle markeder, samt eksterne partnere, vil Spray omlægge sin strategi samt fokus. Kernevikrsomheden i selskabet skal i fremtiden rettes mod interaktive tjenester, herunder mobiltelefoni og digitalTV, skriver svd.se.

Vigtige virksomheder, der fremover vil være tilknyttet Spray AB, er blandt andet datter-og spilselskabet Moby, et nydannet musikagentselskab samt White Loofers, der er beskæftiget indenfor for rettigheder og licenser på medieproduktions-området.

Spray regner desuden med at lancere et konsulentselskab indenfor interaktivt TV.

Finansieringen af den nye virksomhed skal ske gennem aktier fra blandt andet Lycos, Razorfish og Mr. Jet. Der er ikke planlagt nogen nyemission i den forbindelse.

Mere fra MediaWatch

Staten skal betale mere til medieområdet i ny medieaftale

Mens der bliver hentet penge i udløbet af 24syvs sendetilladelse og fald i public service-puljen, vil staten øge udgifterne til bl.a. DR, lokalaviser og søgbarheden af DR’s arkiver. Få overblik over økonomien i det nye medieforlig her.

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs