MediaWatch

VisionPark og IMG samarbejder

Underholdningsselskabet VisionPark oplyser i en pressemeddelse, at det har indgivet et købsbud på medieselskabet Independent Media Group Sweden AB (IMG). Buddet er blevet positivt modtaget af IMG's ledelse. Samarbejdet skal udmønte sig i Nordens største digitale underholdningsselskab med en forventet omsætning på over 250 millioner kroner.

Den overordnede plan med samarbejdet er blandt andet at styrke selskabets position på markedet og samtidig mindske omkotningerne forbundet med distribution, salg og administration.

VisionPark gælder i dag som leverandør af onlinebaseret digital underholdning, spil, edutainment samt TV. IMG beskæftiger sig med e-tainment, video/DVD, musik samt multimedia. Det er dog forventet, at musikdelen ved sammenlægningen vil glide ud, idet der ikke er plads til den i det nye selskab.

Det nye selskab vil beskæftige godt 200 medarbejdere og får afdelinger i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs