VisionPark og IMG samarbejder

MediaWatch

Underholdningsselskabet VisionPark oplyser i en pressemeddelse, at det har indgivet et købsbud på medieselskabet Independent Media Group Sweden AB (IMG). Buddet er blevet positivt modtaget af IMG's ledelse. Samarbejdet skal udmønte sig i Nordens største digitale underholdningsselskab med en forventet omsætning på over 250 millioner kroner.

Den overordnede plan med samarbejdet er blandt andet at styrke selskabets position på markedet og samtidig mindske omkotningerne forbundet med distribution, salg og administration.

VisionPark gælder i dag som leverandør af onlinebaseret digital underholdning, spil, edutainment samt TV. IMG beskæftiger sig med e-tainment, video/DVD, musik samt multimedia. Det er dog forventet, at musikdelen ved sammenlægningen vil glide ud, idet der ikke er plads til den i det nye selskab.

Det nye selskab vil beskæftige godt 200 medarbejdere og får afdelinger i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også