MediaWatch

VisionPark og IMG samarbejder

Underholdningsselskabet VisionPark oplyser i en pressemeddelse, at det har indgivet et købsbud på medieselskabet Independent Media Group Sweden AB (IMG). Buddet er blevet positivt modtaget af IMG's ledelse. Samarbejdet skal udmønte sig i Nordens største digitale underholdningsselskab med en forventet omsætning på over 250 millioner kroner.

Den overordnede plan med samarbejdet er blandt andet at styrke selskabets position på markedet og samtidig mindske omkotningerne forbundet med distribution, salg og administration.

VisionPark gælder i dag som leverandør af onlinebaseret digital underholdning, spil, edutainment samt TV. IMG beskæftiger sig med e-tainment, video/DVD, musik samt multimedia. Det er dog forventet, at musikdelen ved sammenlægningen vil glide ud, idet der ikke er plads til den i det nye selskab.

Det nye selskab vil beskæftige godt 200 medarbejdere og får afdelinger i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs