MediaWatch

Nye navne til Windows produkter

Microsoft vil navngive dets to flagskibe Windows XP og Office XP, hvor XP står for "experience", skriver Reuters. Satsningen repræsenterer Microsofts største rebranding projekt siden skabelsen af Windows 95 for fem år siden, som blev navngivet efter året for produktets lancering.

Baggrunden for de nye navnevalg er ifølge Microsofts Tom Bailey, der er lead produkt manager for Office, at brugerne får større erfaring, ved at benytte Microsofts produkter, og den nye produktserie vil betone denne erfaring. Den tidligere arbejdstitel for Windows XP var under udviklingen "Wistler" og for Office XP var arbejdstitlen "Office 10".

XP-betegnelsen skal desuden tjene til formål at vende forbrugerne til at Microsofts .Net-visioner, som er målrettet til at levere software som Web-baserede tjenester, der gør det muligt for forbrugerne at udveksle data mellem forskellige hardware-enheder som for eksempel PDA'ere og stationære computere.

Office XP vil efter planen blive lanceret i slutningen af første halvdel af 2001 og Windows XP i anden halvdel af år 2001.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jyllands-Posten skærer millioner af printsider væk, nye tal gør status over tv- og streaming-forbruget, og forskere giver tips til kunstig intelligens i medievirksomheder. Vi gennemgår de saftigste historier på MediaWatch i uge 49 lige her.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs