En skarpere bruger-profil

MediaWatch

Dermed bliver det muligt for udbyderne at tilbyde specialiseret indhold og reklamer. Nortel forudser derfor, at de nye produkter kan bidrage til forøgede omsætning hos udbyderne gennem målrettet annoncering. De nye produkter fra Nortel bygger på de såkaldte 'content aware switches' (CAS), udviklet af Alteon WebSystems, et firma, Nortel købte sidste år. CAS gør det muligt for udbydere af internettjenester og e-handels sider at identificere brugere, prioritere deres behov og forbinde dem med high speed servere rundt om i verden. Det skriver Financial Times.

Selina Lo, vice president hos Nortel, sagde ved præsentationen af den nye produktserie, at grunden til at så mange dotcom selskaber har knækket nakken er, at de kun har haft mulighed for at lave anonyme reklamer. CAS forventes at optimere brugen af Internet og spille en stor rolle i den næste generation af trådløs Internet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også