MediaWatch

En skarpere bruger-profil

Dermed bliver det muligt for udbyderne at tilbyde specialiseret indhold og reklamer. Nortel forudser derfor, at de nye produkter kan bidrage til forøgede omsætning hos udbyderne gennem målrettet annoncering. De nye produkter fra Nortel bygger på de såkaldte 'content aware switches' (CAS), udviklet af Alteon WebSystems, et firma, Nortel købte sidste år. CAS gør det muligt for udbydere af internettjenester og e-handels sider at identificere brugere, prioritere deres behov og forbinde dem med high speed servere rundt om i verden. Det skriver Financial Times.

Selina Lo, vice president hos Nortel, sagde ved præsentationen af den nye produktserie, at grunden til at så mange dotcom selskaber har knækket nakken er, at de kun har haft mulighed for at lave anonyme reklamer. CAS forventes at optimere brugen af Internet og spille en stor rolle i den næste generation af trådløs Internet.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs