MediaWatch

Frøshaug forlader Egmont

Jan Frøshaug har selv valgt at kvitte jobbet og begrunder det med, at Egmont står over for at skulle etablere og implementere nye strategier med henblik på at skabe ny vækst og lønsomhed i virksomheden. Den udvikling vil han helt og holdent overlade til en ny koncernchef, skriver Jyllands-Posten.

Den 57-årige Jan Frøshaug har ikke meddelt, hvad han skal foretage sig, når han forlader Egmont til april. Der er endvidere ikke fundet en afløser for Frøshaug endnu, men ifølge formanden for Egmont-fonden Ivar Samrén vil Egmont-ledelsen se sig om både internt i Egmont og eksternt i branchen for at finde den nye topchef.

Jan Frøshaug har været 14 år i Egmont og berømmes for i denne periode at have flyttet Egmont fra at være en forlagsvirksomhed med lokal forankring til nu at være en international medie- og underholdningskoncern. For eksempel kommer trefjerdedele af Egmonts omsætning i dag fra markeder uden for Danmark.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs