MediaWatch

Onlinehandel stiger

Ifølge en undersøgelse, udført af investeringsbanken Goldman Sachs og internetresearchselskabet PC Data i fællesskab, er den julerelaterede onlinehandel steget fra 4,2 milliarder dollar i fjor til 8,7 milliarder dollar i år, skriver Reuters.

Stigningen sker på baggrund af en markant salgsfremgang i starten af november, samt at niveauet er blevet holdt gennem december. I alt har undersøgelsen koncentreret sig om tidsrummet fra den første uge i november til og med den 17. december.

Undersøgelsen konkluderer endvidere, at den tidligere start på online julehandlen dels har været ansporet af utålmodige kunder, der har ønsket at sikre sig at deres gaver er blevet leveret til tiden, og dels at detailhandlen har opfordret folk til at købe ind tidligere.

Verdens førende portal Yahoo meddeler i den forbindelse, at det har haft en stærk julehandel på sit site. På sit amerikanske site, shopping.yahoo.com, er indtægten næsten fordoblet i forhold til sidste år.

I andre lande har selskabet oplevet en volumenstigning svarende til det seksdobbelte.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs