Onlinehandel stiger

MediaWatch

Ifølge en undersøgelse, udført af investeringsbanken Goldman Sachs og internetresearchselskabet PC Data i fællesskab, er den julerelaterede onlinehandel steget fra 4,2 milliarder dollar i fjor til 8,7 milliarder dollar i år, skriver Reuters.

Stigningen sker på baggrund af en markant salgsfremgang i starten af november, samt at niveauet er blevet holdt gennem december. I alt har undersøgelsen koncentreret sig om tidsrummet fra den første uge i november til og med den 17. december.

Undersøgelsen konkluderer endvidere, at den tidligere start på online julehandlen dels har været ansporet af utålmodige kunder, der har ønsket at sikre sig at deres gaver er blevet leveret til tiden, og dels at detailhandlen har opfordret folk til at købe ind tidligere.

Verdens førende portal Yahoo meddeler i den forbindelse, at det har haft en stærk julehandel på sit site. På sit amerikanske site, shopping.yahoo.com, er indtægten næsten fordoblet i forhold til sidste år.

I andre lande har selskabet oplevet en volumenstigning svarende til det seksdobbelte.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også