MediaWatch

Opkøb truer konsulentfirmaer

Ifølge den svenske erhvervsavis Vision går der for eksempel vedvarende rygter i engelske finanskredse om, at konsulentvirksomheden Ernst & Young overveje at købe det nordisk baserede Internet konsulentfirma Framfab. Et rygte, som Vision har fået bekræftet at flere kilder.

Efter store fald i selskabets aktieværdi vurderes Framfab således i dag at have en markedsværdi på cirka 2 milliarder svenske kroner, hvilket kunne være et yderst attraktivt prisleje for flere af de store konsulentvirksomheder. -Denne sum svarer jo næsten til, hvad de store konsulentfirmaer bruger på annoncering i løbet af nogle måneder, udtaler bestyrelsesformand for den svenske investeringsvirksomhed Novestra, Theodor Dalenson.

Bestyrelsesformand for Icon Medialab, Björn Nordstrand, er ikke i tvivl om, at også Icon Medialab er en attraktiv virksomhed for flere store konsulentvirksomheder som Andersen Consulting og McKinsey. Han henviser til, at et opkøb af for eksempel Icon Medialab for de store konsulentvirksomheder ville være et hurtigt skridt ind på markedet for Internet rådgivning.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs