Opkøb truer konsulentfirmaer

MediaWatch

Ifølge den svenske erhvervsavis Vision går der for eksempel vedvarende rygter i engelske finanskredse om, at konsulentvirksomheden Ernst & Young overveje at købe det nordisk baserede Internet konsulentfirma Framfab. Et rygte, som Vision har fået bekræftet at flere kilder.

Efter store fald i selskabets aktieværdi vurderes Framfab således i dag at have en markedsværdi på cirka 2 milliarder svenske kroner, hvilket kunne være et yderst attraktivt prisleje for flere af de store konsulentvirksomheder. -Denne sum svarer jo næsten til, hvad de store konsulentfirmaer bruger på annoncering i løbet af nogle måneder, udtaler bestyrelsesformand for den svenske investeringsvirksomhed Novestra, Theodor Dalenson.

Bestyrelsesformand for Icon Medialab, Björn Nordstrand, er ikke i tvivl om, at også Icon Medialab er en attraktiv virksomhed for flere store konsulentvirksomheder som Andersen Consulting og McKinsey. Han henviser til, at et opkøb af for eksempel Icon Medialab for de store konsulentvirksomheder ville være et hurtigt skridt ind på markedet for Internet rådgivning.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også