MediaWatch

Top-karakter til e-handel

Ud af skala fra 1 til 100 scorer Amazon således den højeste bruger-tilfredshed med et tilfredshedstal på 84. Dermed slår Amazon alle andre - både Internet forretninger og almindelige forretninger. Det fremgår af nye tal fra USA's største forbrugerindeks - American Customer Satisfaction Index - og er resultatet af telefoninterviews med 70.000 forbrugere i USA, skriver Dagens Industri.

E-handels sites fik i øvrigt generelt den højeste score af virksomheder på Internettet med en samlet score på 78 procent. Øvrige kategorier af virksomheder på Internettet, som er blevet vurderet af forbrugerne, er blandt andet auktion sites og portaler. Og af disse øvrige kategorier klarer portalerne sig dårligst med en score på 63. Ifølge undersøgelsen er det især America Online (AOL), som trækker portalkategorien ned på det lave niveau med en selvstændig score på 56, mens Yahoo! for eksempel ligger på 74.

Resultatet for e-handels virksomhederne betragtes af professor Claes Fornell, som er ansvarlig for undersøgelsen, som gode nyheder for en ellers trængt branche - ikke mindst i forbindelse med den nuværende julesæson for øje.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs