MediaWatch

Tele Danmark taber markedsandele

Bedst er det gået for Sonofon, hvis andel af abonnementskunder er steget fra 19 til 25 procent. Sonofon har dog samtidig haft en tilbagegang af taletidskunder fra 18 til 17 procent. Alt i alt er Sonofon dog på kun et halvt år blevet en langt alvorligere konkurrent til Tele Danmark. Det viser en undersøgelse som Greens analyseinstitut har foretaget for Børsen.

Hvis man ser på de totale markedsandele, er Tele Danmark den store taber med et fald fra 50 procent til 42 procent, mens Sonofon er vokset fra 19 til 22 procent. Mobilix er faldet fra markedsandel på 16 til 14 procent, mens Telia og Debitel er vokset fra henholdsvis 6 til 7 procent og fra 3 til 4 procent.

Administrerende direktør for Sonofon, Ulrik Bülow, glæder sig over fremgangen for Sonofon, men peger på, at Sonofon's markedsandel efter Sonofon's egen vurdering ligger på 27 til 28 procent. Bülow mener, at væksten dels kan henføres til privatproduktet Variant og dels erhvervsproduktet MultiPlan.

Mere fra MediaWatch

Nent-topchef: Super League kan blive en "episk fiasko"

Storklubberne bag Super League glemmer "fansenes kraft" ifølge Anders Jensen, adm. direktør i Nent, der har investeret store milliardbeløb i tv-rettighederne til de eksisterende fodboldligaer, som nu udfordres af Super League.

Seneste nyt

Se flere jobs